Belediye ekipleri tarafından su kanalı hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüldüğü, mahallelerdeki ilaçlama çalışmalarının da arttırılacağı belirtildi.
Bingöl Belediyesi, yaz mevsiminde hava sıcaklıklarındaki artışla birlikte baş gösteren haşere ve zararlılara karşı ilaçlama çalışmalarını başlattı. Belediye ekiplerince su kanalı hatları, su birikintileri, parklar ve belediyeye ait yeşil alanlarda düzenli ilaçlama çalışması yürütülüyor.
MAHALLELERDE İLAÇLAMA ÇALIŞMALARINA AĞIRLIK VERİLECEK
Bingöl Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda, özellikle sivrisineklerin üreme alanı olan sulama kanalı hatları ve su birikintilerinde ilaçlama çalışmaları yoğunlaştırıldı.
Belirlenen noktalara düzenli olarak kimyasal tablet uygulayarak larva oluşumunu engellemeyi ve haşere popülasyonunu kontrol altında tutmayı hedefleyen çalışmaların yaz sezonu boyunca özellikle akşam saatlerinde belirlenen program doğrultusunda devam edeceği, riskli bölgelerde uygulamaların periyodik olarak sürdürüleceği belirtildi.
Sivrisineklerle mücadele kapsamında
mahallelerde ilaçlama çalışmalarına ağırlık verileceği kaydedildi.
PARKLAR VE YEŞİL ALANLARDA ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri ise şehir merkezindeki parklar ile belediyeye ait yeşil alanlarda ilaçlama çalışmalarını sürdürüyor. Kene, yaprak biti, çeşitli haşereler ve bitki zararlılarına karşı yürütülen çalışmalarda hem bitki sağlığının korunması hem de vatandaşların ortak kullanım alanlarının daha güvenli hale getirilmesi amaçlanıyor.
Özellikle yaz mevsiminde yoğun kullanılan park ve dinlenme alanlarında yürütülen çalışmalar kapsamında ağaçlar, çalı grupları ve yeşil alanlarda düzenli kontrollerle ilaçlama yapıldığı belirtildi.
Öte yandan, Belediye Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada, vatandaşların talepleri doğrultusunda ihtiyaç duyulan bölgelerde ek ilaçlama çalışmalarının da plânlandığı kaydedildi.
HABER MERKEZİ