DEM Parti Bingöl Milletvekili Ömer Faruk Hülakü, Bingöl’de özellikle nefroloji alanında yaşanan doktor sıkıntısını mecliste gündeme getirdi.
Bingöl'de binlerce böbrek hastasını doğrudan ilgilendiren ciddi sağlık sorunu yaşandığını belirten Hülakü, “Kentte nefroloji polikliniği bulunmasına rağmen görev yapan bir nefroloji uzmanı bulunmamaktadır. Güncel doktor listelerinde nefroloji biriminde hekim kadrosunun boş olduğu görülmektedir. Böbrek yetmezliği, diyaliz tedavisi, organ nakli sonrası takip ve kronik böbrek hastaları için düzenli uzman kontrolü gerektirmektedir, buna rağmen Bingöllüler tedavi için Elâzığ'a, Malatya'ya ya da çevre illere gitmek zorunda bırakılmaktadır. Bu durum sağlık hizmetine erişimde eşitsizlik yaratmakta, hastaların ekonomik ve sosyal yükünü artırmaktadır. Sağlık bir haksa Bingöl halkı bu haktan eksiksiz yararlanmalıdır. Sağlık Bakanlığını Bingöl'de kalıcı nefroloji uzmanı atamaya ve yurttaşların sağlık hizmetine erişimini güvence altına almaya çağırıyoruz.” dedi.
(Haber Merkezi)